TOPdesk Burcht

Selfservice portaal

Heb je een vraag of wil je melding maken van een probleem of een wens aan Curio IT en facilitair dan gebruik je Topdesk. Binnen Topdesk vind je ook huidige storingen en IT-handleidingen

Bezoek de website

Informatie

TOPdesk is binnen Curio op veel gebieden in gebruik:
de meeste medewerkers kennen het als de plaats om meldingen te doen, informatie te vinden of vragen te stellen op het Curio TOPdesk Selfservice Portaal (SSP)
Daarnaast is het ook in gebruik bij een 400 tal behandelaars om deze meldingen, vragen of wijzigingsaanvragen in goede banen te leiden en op te pakken en of uit te voeren.

TOPdesk heeft binnen Curio dan ook twee inlog mogelijkheden:

  • Inloggen op de Selfserviceportal (alle medewerkers en studenten/leerlingen)
  • inloggen als behandelaar (beperkte groep medewerkers met autorisatie)

Inloggen op de Selfserviceportal

Iedereen (Medewerkers Curio, Studenten en Leerlingen) kan inloggen op de Selfserviceportal. Deze gebruiker (persoonskaart) wordt bij indiensttreding medewerker en start opleiding bij studenten en leerlingen automatisch aangemaakt. Hiermee heb je toegang tot het SSP.

Op het Selfserviceportaal (SSP) kun je terecht voor meer info over bijna alle zaken en regelingen binnen Curio.
Middels zoeken op trefwoord kun je meer info terugvinden in zogenaamde Kennisitems of indien de info niet gevonden kan worden kun je een melding maken naar de verantwoordelijke behandelaar. 

Ook wordt het SSP TOPdesk gebruikt om een aantal aanvragen of storingen via een formulier te ondersteunen. Dit kan op bv. op het gebied van facilitaire zaken, aanvragen voor studenten en leerlingen, TIMO of klachten meldingen, etc.
De afhandeling van deze meldingen via de formulieren komt in het andere deel van TOPdesk terecht: het behandelaarsgedeelte.


inloggen als behandelaar

Een aantal medewerkers en afdelingen heeft een zogenaamde behandelaar account in TOPdesk.
Hiermee kunnen zij de meldingen , vragen, storingen en wensen in de achterliggende TOPdesk applicatie verder afhandelen nadat deze daar vanuit het SSP in zijn gemeld en geregistreerd. 

De afhandeling hiervan heeft een aantal handige functies voor mail, registratie en het verder kunnen doorzetten naar andere betrokkenen die er iets mee kunnen doen om het probleem op te lossen of het verder af te handelen.
Dit vind plaats middels workflow. Dit kan in een aantal situaties efficiënt en effectief werken.
Deze werkzaamheden vinden plaats in zogenaamde behandelaarsgroepen, waar behandelaars in zitten die een specifieke taak hebben of dienst verrichten binnen Curio. 
Ook wordt in TOPdesk alle hardware geregistreerd en bijgehouden wie daar de bezitter van is. 
Doordat veel meldingen via workflow in TOPdesk verlopen en geregistreerd worden kan hier ook specifiek over gerapporteerd worden op detail niveau. 

Handleiding

Er is nog geen handleiding beschikbaar.

Licentie en AVG

Er is nog geen informatie m.b.t. licentie en AVG bekend.

Reviews

0 keer gereviewd

Er zijn nog geen reviews :(