De categorieën
Curio hanteert de 'burchtmetafoor'. Hierbij worden applicaties opgedeeld in de volgende categorieën:
- Burcht - Curiobrede kernapplicatie (verplicht)
- Stad - Leerapplicatie van één of meerdere sectoren (teamkeuze)
- Platteland - Leerapplicatie voor één of meerdere docenten of voor één of meerdere teams (persoonlijke keuze)
In het 'moeras' staan leerapplicaties die vanwege de AVG of andere beleidsmatige overwegingen niet binnen Curio gebruikt mogen worden.
'Innovatie' - Mogelijkheid om een nieuwe applicatie als pilot te testen met een beperkte groep leerlingen/studenten.
Burcht | Stad | Platteland | |
---|---|---|---|
Contractbeheer | Curio IT | Curio IT en sector | n.v.t. |
Technisch beheer | Curio IT | Curio IT | n.v.t. |
Applicatiebeheer | Curio IT | S&O leren en leerlandschap (Alleen itslearning valt onder Curio IT) |
n.v.t. |
Functioneel beheer | Curio IT | S&O leren en leerlandschap en sector (Alleen itslearning valt onder Curio IT) |
n.v.t. |
Didactische ondersteuning | Curio IT en sector | S&O leren en leerlandschap + digicoaches | S&O leren en leerlandschap + digicoaches |
Financiering | Curio centraal | Sector (al dan niet doorbelast aan studenten) Curio centraal | Medewerker declareert bij sector. Medewerker gebruikt Curio-account (via digicoach-uitgifte). |
Functioneel beheer binnen Curio
Het functioneel beheer binnen Curio ligt, afhankelijk van het soort leerapplicatie, bij Curio IT of leren en leerlandschap.
Functioneel beheer vormt de brug tussen de gebruikers van informatiesystemen en de ICT-leveranciers. Het zorgt voor:
- ongestoord en optimaal gebruik van informatiesystemen
- vertaling van wensen in (systeem)wijzigingen
- behartigen van belangen van de gebruikers in (ICT-)projecten en de overkoepelende ICT-structuur
- soepel in productie nemen van nieuwe en gewijzigde informatiesystemen
Applicatiebeheer binnen Curio
Applicatiebeheer is het eerste aanspreekpunt voor gebruikers en de spil waar alles samenkomt aan meldingen, onderwijskundige vragen, bugjes, probleemoplossing en verwijzen. Circa 90% van de meldingen of vragen kan direct worden afgehandeld per mail, telefoon of MSTeams. Voor ca. 10% van de vragen/issues is extra assistentie of opschaling nodig.
Wie beheert welke applicatie?
Burcht: functioneel beheer dienst IT, vragen: Topdesk
Stad: applicatiebeheer dienst S&O (behalve itslearning), vragen: leren@curio.nl of Digicoaches - Curio Hub